Muzeum Historyczne w Bielsku-Białej

Instytucja Kultury Samorządu Województwa Śląskiego

III Międzynarodowy Plener Malarski im. Juliana Fałata Bielsko-Biała - Bystra 2021 – wystawa

Data rozpoczęcia Data zakończenia

Fałatówka – oddział Muzeum Historycznego w Bielsku-Białej,
ul. Juliana Fałata 34, Bystra 43-360
 

Po raz trzeci spotkają się artyści specjalizujący się w technice akwareli, aby uczestniczyć w plenerze malarskim dedykowanym Julianowi Fałatowi (1853–1929), jednemu z wybitniejszych artystów polskich przełomu XIX i XX wieku, osiadłemu na stałe w Bystrej. Tu stworzył swój dom, dziś zwany Fałatówką. Malowniczy krajobraz, urok Beskidów i dobry klimat do dziś inspirują artystów, wypowiadających się, podobnie jak Julian Fałat, poprzez akwarele. Na wystawie zostaną zaprezentowane wybrane prace powstałe podczas pleneru, który odbył się w dniach od 24 lipca do 1 sierpnia 2021 roku w Bielsku-Białej oraz Bystrej.

Organizatorem pleneru i wystawy jest Muzeum Historyczne w Bielsku-Białej.

Kurator: Iwona Koźbiał-Grzegorzek
 

Artystki i artyści uczestniczący w plenerze:

Joanna Bożek

Absolwentka Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Katowicach oraz Instytutu Sztuki w Cieszynie filii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Dyplom magistra sztuki otrzymała w pracowni prof. Eugeniusza Delekty.
Należy do Stowarzyszenia Akwarelistów Polskich oraz do  irlandzkiego stowarzyszenia artystów plastyków (Irish Society of Professional Visual Artists, VAI), a także do irlandzkiego stowarzyszenia wzornictwa i rzemiosła  (The Design and Crafts Council of Ireland, DCCOI). Brała udział w licznych plenerach, wystawach zbiorowych i indywidualnych w kraju i za granicą.  Prace w zbiorach prywatnych m.in. w Stanach Zjednoczonych, Francji, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Włoszech i Norwegii.

Florian Kohut

Absolwent Państwowego Ogniska Sztuk Plastycznych w Bielsku-Białej. W 1989 r. otrzymał uprawnienia artysty plastyka nadane przez Ministerstwo Kultury i Sztuki; w tym samym roku został członkiem Sztuki Polskiej. Od 2001 r. członek Związku Artystów Plastyków, a od 2005 również Stowarzyszenia Pastelistów Polskich. Maluje od ponad 40 lat, a dowodem uznania jego twórczości są nagrody, zaproszenia na wystawy indywidualne, plenery, spotkania autorskie i prowadzenie warsztatów plastycznych. Jego prace są wystawiane w licznych galeriach i znajdują się w licznych kolekcjach prywatnych, zarówno w Polsce, jaki i za granicą.

Kazimierz Kraczoń

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej. Po ukończeniu studiów wrócił do Lublina, gdzie rozpoczął pracę zawodową, współpracując z biurami architektonicznymi, a następnie otwierając własną pracownię architektoniczną. Równolegle do zainteresowań architektonicznych zawsze towarzyszyło mu zamiłowanie                do rysowania i malowania, co zaowocowało otwarciem autorskiej szkoły rysunku i malarstwa, w której od lat przygotowuje młodzież na studia architektoniczne, a także prowadzi plenery rysunkowe i akwarelowe dla różnych grup wiekowych. Artysta stale współpracuje z galeriami w Lublinie i Kazimierzu Dolnym. Uczestniczy w plenerach malarskich i rysunkowych. Swoje prace prezentował na kilku wystawach indywidualnych i zbiorowych związanych tematycznie z Lublinem i Roztoczem. Jest członkiem Izby Architektów RP oraz Stowarzyszenia Architektów Polskich.

Janusz Motylski

Absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych we Wrocławiu oraz Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach filii w Cieszynie. Dyplom uzyskał w pracowni malarstwa prof. Alfreda Bierawy w 1989 r. Jest także absolwentem Papieskiego Wydziału Teologicznego we Wrocławiu, dyplom z fiolozofii uzyskał w 2004 r. pod kierunkiem ks. bpa prof. Ignacego Deca.
Członek Związku Polskich Artystów Plastyków, Stowarzyszenia Artystów Karkonoszy i Gór Izerskich „Nowy Młyn – Kolonia artystyczna”, współzałożyciel „Działań twórczych – KORKONTOI” oraz śląskiej Grupy „Sześć”.
Laureat nagrody Marszałka Województwa Dolnośląskiego „Za szczególne osiągnięcia w kulturze”, uhonorowany za działalność społeczną, kulturalną i artystyczną medalem „Zasłużony dla Diecezji Legnickiej”.
Autor niemal 60 wystaw indywidualnych, brał udział w kilkudziesięciu wystawach grupowych w kraju i za granicą. Prace m.in. w zbiorach: Muzeum Tkactwa w Krośnie, Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze, fregata-muzeum Dar Pomorza w Gdyni, BWA w Jeleniej Górze, Muzeum Regionalne w Jeleniej Górze, L’Abbaye de Montivilliers (Francja), The House of Culture of Guadalupe City (Meksyk), oraz w zbiorach prywatnych w Polsce, Austrii, Belgii, Czechach, Hiszpanii, Francji, Holandii, Japonii, Niemczech, Włoszech, USA.

Miłosz Nosiadek

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Z zamiłowania jest akwarelistą i skrzypkiem. Swoją przygodę ze sztukami plastycznymi zaczął pod okiem członka Stowarzyszenia Akwarelistów Polskich, Grzegorza Mitręgi. Od 2017 r. członek Stowarzyszenia Akwarelistów Polskich.

Stanisław Pokorski

Absolwent Liceum Sztuk Plastycznych w  Zduńskiej Woli oraz Akademii Jana Długosza w Częstochowie, dyplom uzyskał w 2005 r. w pracowni prof. Grzegorza Banaszkiewicza. Działalność artystyczną rozwijał uczestnicząc w licznych plenerach malarskich organizowanych przez stowarzyszenia i kluby twórców. Od 1996 r. działał w Klubie Artystów Nieprofesjonalnych przy MDK w Oleśnie. W 2001 r. powołał Stowarzyszenie Twórców Ziemi Oleskiej, gdzie jako prezes organizował warsztaty malarskie i plenery we współpracy z opolskim i myszkowskim środowiskiem artystów. Uczestnik licznych wystaw indywidualnych i zbiorowych. Członek Stowarzyszenia Akwarelistów Polskich.


Kazimierz Twardowski

Absolwent Liceum Sztuk Plastycznych w Tarnowie oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydziału Sztuk Pięknych, dyplom z malarstwa uzyskał w 1977 r. Od 1975 r. prezentował obrazy na około 60 wystawach indywidualnych w  Polsce, brał udział w licznych wystawach zbiorowych w kraju i za granicą. Jego obrazy w zbiorach muzealnych i kolekcjach prywatnych znajdują się m.in. w Polsce, Niemczech, Austrii, Holandii, Japonii, Kanadzie, Meksyku, Norwegii i Francji. Członek Stowarzyszenia Akwarelistów Polskich.
Za swoją twórczość był wielokrotnie wyróżniany i nagradzany. 1993 – III nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Malarstwa i Plakatu – Ekologia 93, Radom.  1995 –  wyróżnienie w  Ogólnopolskim Konkursie Akwareli „Akwarela znad Wisły”, Włocławek. 1997 – nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Malarstwa „Mój Pejzaż”, Ciechanów 97. 1980  i  2003 – nagroda główna im. B. Barbackiego, Salon ZPAP, Nowy Sącz. 2009  – I nagroda, Zloty Medal  w technice akwareli podczas Międzynarodowego Salonu Sztuki „Salon de Mesquer”, Francja.

Magdalena Wysmyk

Z wykształcenia tłumaczka języka angielskiego, dendrolożka i ornitolożka z miłości, akwarelista z pasji. W 2019 r. otrzymała wyróżnienie honorowe w XXV Konkursie Malarstwa Nieprofesjonalnego im. Ignacego Bieńka.

Uwaga: Anatol Martniuk z ważnych powodów osobistych, w ostatniej chwili odwołał swój udział w tegorocznej edycji pleneru.

Stopka strony

Muzeum Historyczne w Bielsku-Białej
adres ul. Wzgórze 16, 43-300 Bielsko-Biała
telefon sekretariat (pn - pt, 9:00 - 15:00): 33 811 10 35
telefon kasa / ekspozycja: 33 817 13 61
e-mail sekretariat@muzeum.bielsko.pl
strona www www.muzeum.bielsko.pl

Prawa autorskie. W braku odmiennego zastrzeżenia, prawa autorskie do treści niniejszej strony internetowej posiada Muzeum Historyczne w Bielsku Białej. Żadne materiały, poza materiałami określonymi jako materiały do pobrania, znajdujące się na niniejszej stronie internetowej nie mogą być reprodukowane lub przesyłane w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób bez pisemnego zezwolenia jej Właściciela. Treści w materiałach do pobrania nie mogą być w żaden sposób modyfikowane bez pisemnej zgody Właściciela tej strony internetowej.

RODO

Zastrzeżenia prawne. Właścicielem i operatorem niniejszej strony internetowej jest Muzeum Historyczne w Bielsku – Białej z siedziba przy ulicy Wzgórze 16, 43-300 Bielsko - Biała. Publikowane na stronie internetowej informacje i cenniki nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Muzeum Historyczne w Bielsku – Białej dokłada wszelkich należytych starań w celu zapewnienia rzetelności prezentowanych informacji. Istnieje jednak zawsze ryzyko pojawienia się pewnych nieścisłości.