Konterfekt naszego miasta.
Małgorzata Motyka-Madej urodziła się w Bielsku-Białej 13 kwietnia 1971 roku.
W latach 1986-1991 kształciła się w Liceum Sztuk Plastycznych w Bielsku-Białej w pracowni tkactwa artystycznego. W roku 1992 otworzyła autorską pracownię srebrniczą. Pięć lat później (1997 r.) rozpoczęła studia w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Dyplom z grafiki uzyskała w pracowni prof. Eugeniusza Delekty. Pracę magisterską napisała pod kierunkiem dr. Ryszarda Solika.
Małgorzata Motyka-Madej zdobyła doświadczenie twórcze w dziedzinie tkactwa artystycznego, malarstwa, grafiki. Obecnie zajmuje się twórczością w kręgu złotnictwa artystycznego. Poza licznie wykonywaną biżuterią unikatową, w której sięga po inspiracje historyczne oraz etniczne, podejmuje również próby eksperymentowania, łącząc elementy złotnicze z tradycyjnie pojmowaną płaszczyzną płótna malarskiego, uzyskując ciekawe efekty z pogranicza assemblage.
Artystka realizowała na zamówienie Domu Kultury w Kamienicy statuetkę Serce Kryształowe.
Prace Małgorzaty Motyki-Madej były prezentowane na kilkunastu wystawach indywidualnych i zbiorowych.
Pracuje jako instruktor zajęć plastycznych dla dzieci i młodzieży w Domu Kultury w Bielsku-Białej oraz jako scenograf placówki Domu Kultury w Kamienicy.
Grzegorz Madej – artysta grafik i malarz, wydawca druków unikatowych, kolekcjoner, antykwariusz. W swoim dorobku posiada 7 wystaw indywidualnych oraz 19 wystaw zbiorowych. W trakcie studiów w Instytucie Sztuki UŚ wypracował własną technikę graficzną, której matrycę stanowi tektura cięta na wzór miedziorytów, nadaje jej nazwę własną „tektografia”. Prace te mają charakter figuratywny – portretowy. Widoczne jest w tej twórczości zafascynowanie technikami rysunkowymi dawnych epok, zwłaszcza doby odrodzenia. Ostatnie prace z tego zakresu zaczyna tłoczyć na tkaninach, tworząc dużych rozmiarów – jak na grafikę warsztatową – kompozycje w typie renesansowych drukowanych tkanin-opon.
W 2005 roku zrealizował dekoracje malarskie parapetu chóru muzycznego do kościoła w Będkowicach oraz projekty wystroju malarskiego tejże świątyni. Jest autorem siedmiu druków bibliofilskich. W 1990 roku za pracę dyplomową w PLSP w Bielsku-Białej, otrzymał medal, w roku 2002 jego praca magisterska z zakresu grafiki uzyskała wyróżnienie. W 2005 roku zdobył wyróżnienie w konkursie malarskim MISTERIUM CIERPIENIA MISTERIUM ODKUPIENIA (BCK w Bielsku-Białej), w 2006 nominację do nagrody w V Triennale Autoportretu w Radomiu. Prace artysty znajdują się m.in. w zbiorach Muzeum w Bielsku-Białej, Bibliotece Jagiellońskiej, Muzeum Książki we Wrocławiu oraz wielu zbiorach prywatnych.