Historické muzeum v Bielsku-Białej

Kulturní Instituce Samosprávného Slezského Kraje

Muzyka na Zamku

End date Start date

Magdalena Hudzieczek-Cieślar – śpiew (sopran)
Agata Piotrowska-Bartoszek – obój
Tomasz Bartoszek – fortepian
W programie utwory: W.A. Mozarta, J. Bocka, A.L. Webbera, St. Hadyny, T. Kassaka

 

Magdalena Hudzieczek-Cieślar
sopran

Ukończyła: Akademię Muzyczną w Katowicach, Wydział Wokalno-Aktorski, klasę śpiewu solowego; Podyplomowe Studia Kwalifikacyjne Emisji Głosu na Uniwersytecie MCS w Lublinie; Podyplomowe Studia Dziennikarstwa i Public Relations na Uniwersytecie Wrocławskim.
Działalność koncertową rozpoczęła już w czasie studiów. Ukończyła liczne kursy i warsztaty muzyczne w Polsce, Niemczech, Austrii, Grecji. Pracowała pod kierunkiem m.in. Helmuta Rillinga, Klesie Kelly, Teresy Żylis-Gary, Nelly Miricioiu.
W XVI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Pietro Argento  (Włochy) zdobyła III nagrodę. Rejestrowała występy dla potrzeb Polskiego Radia i TVP. Dokonała gościnnych nagrań. Koncertuje jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą, m.in. w Niemczech, Holandii, Austrii, Czechach, Francji, Rosji i we Włoszech.
Wielokrotnie była wyróżniana za działalność artystyczną. Zdobyła m.in.: tytuł i medal „Zasłużony dla powiatu pabianickiego”; nagrodę za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony dóbr kultury oraz szczególne zaangażowanie w pracę na rzecz kultury od Marszałka Województwa Łódzkiego; odznakę honorową „Zasłużony dla kultury polskiej” od Ministra Kultury.
Była organizatorką Międzynarodowego Festiwalu „Muzyka świata” w Pabianicach oraz jurorką w przeglądach i konkursach wokalnych i recytatorskich. Jest także specjalistką z zakresu emisji głosu w PODNiDM w Pabianicach, nauczycielem akademickim, dziennikarką, dyrygentką, animatorem kultury i propagatorką sztuki muzycznej.

Agata Piotrowska-Bartoszek
obój

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi, w klasie prof. Józefa Ciepłuchy; Podyplomowe Studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Jerzego Kotyczki i ad. Arkadiusza Krupy.
Swoje umiejętności doskonaliła także pod kierunkiem wielu znakomitych oboistów. Laureatka nagród: Grand Prix na Międzynarodowym Akademickim Konkursie Oboistów i Fagocistów w Łodzi; II nagrody w kategorii „Trio stroikowe” w Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych w Warszawie; II nagrody (pierwszej nie przyznano) w kategorii „Trio stroikowe” oraz nagrody SPAM w postaci koncertu w Filharmonii Narodowej w ramach „Estrady młodych” w Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych w Warszawie; III nagrody w kategorii „Kwintet dęty” w Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych w Warszawie; nagrody SPAM w III Międzynarodowym Konkursie Indywidualności Muzycznych im. A. Tansmana w Łodzi.
Dokonała nagrań telewizyjnych, radiowych i płytowych. Koncertuje jako solistka w Polsce oraz za granicą. Była pierwszym oboistą solistą w orkiestrze Teatru Wielkiego w Łodzi, obecnie jest jednocześnie pierwszym oboistą solistą Filharmonii Łódzkiej. Jest także członkiem tria stroikowego Amabile Trio,  Andare Trio, zespołu Tenerezza, oraz orkiestr: Polish Camerata, Grohman Orchestra, Hollyłódzka Orkiestra Filmowa oraz zespołu jazzowego  Mellow Five. Odznaczona została przez prezydenta RP Brązowym Krzyżem Zasługi za szczególne osiągnięcia w popularyzowaniu kultury muzycznej.
Święci sukcesy również jako pedagog. Jako adiunkt prowadzi klasę oboju w Akademii Muzycznej w Łodzi.


Tomasz Bartoszek
fortepian

Ukończył Akademię Muzyczną w Łodzi, w klasie prof. Tadeusza Chmielewskiego; kameralistykę w Hochschule für Musik und Theater w Hanowerze, w klasie prof. Gerrita Zitterbarta. Swoje umiejętności doskonalił m.in. u takich muzyków, jak: Maria Szwajger-Kułakowska, Marian Lapsansky, Joseph Kalichstein i Henry Meyer (z Juilliard School of Music), Frans Helmerson. Jest laureatem ogólnopolskich konkursów pianistycznych, m.in. Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku. Jako solista koncertował na wielu estradach w kraju i za granicą, m.in. w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Holandii, Szwecji, Czechach i Japonii. Występował z takimi orkiestrami, jak: Sinfonia Varsovia, Capella Cracoviensis, Taipei Sinfonietta oraz wieloma innymi.
Jako członek Tria Polskiego koncertował m.in. w Wiedniu, Francji, Islandii, Tunezji, Norwegii, Algierii, Japonii.
Dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia w Łodzi, Warszawie, Wrocławiu; dla Telewizji Polskiej, Niemieckiej, Austriackiej i Holenderskiej. Brał również udział w powstaniu DVD (Brillant Classics), wykonując nokturny Chopina. Dokonywał również nagrań muzyki do filmów. Od 2007 współpracuje z Konzert und Theater St. Gallen w Szwajcarii. Wystąpił na wielu krajowych i zagranicznych festiwalach.
Jako doktor habilitowany prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Łodzi. Bierze także udział w pracach jury konkursów pianistycznych. Wśród jego wychowanków są laureaci konkursów międzynarodowych.

Footer

Historické muzeum v Bielsku-Białej
address ul. Wzgórze 16, 43-300 Bielsko-Biała
phone kasa / ekspozycja: 33 817 13 61
e-mail sekretariat@muzeum.bielsko.pl
www www.muzeum.bielsko.pl
Sekretariat czynny: 9:00 - 14:00

Prawa autorskie. W braku odmiennego zastrzeżenia, prawa autorskie do treści niniejszej strony internetowej posiada Muzeum Historyczne w Bielsku Białej. Żadne materiały, poza materiałami określonymi jako materiały do pobrania, znajdujące się na niniejszej stronie internetowej nie mogą być reprodukowane lub przesyłane w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób bez pisemnego zezwolenia jej Właściciela. Treści w materiałach do pobrania nie mogą być w żaden sposób modyfikowane bez pisemnej zgody Właściciela tej strony internetowej.

RODO

Zastrzeżenia prawne. Właścicielem i operatorem niniejszej strony internetowej jest Muzeum Historyczne w Bielsku – Białej z siedziba przy ulicy Wzgórze 16, 43-300 Bielsko - Biała. Publikowane na stronie internetowej informacje i cenniki nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Muzeum Historyczne w Bielsku – Białej dokłada wszelkich należytych starań w celu zapewnienia rzetelności prezentowanych informacji. Istnieje jednak zawsze ryzyko pojawienia się pewnych nieścisłości.