Muzeum Historyczne w Bielsku-Białej

Instytucja Kultury Samorządu Województwa Śląskiego

Muzyka na Zamku

Data zakończenia Data rozpoczęcia

Anna Wilczyńska – śpiew (sopran)

Izabela Strzelecka – śpiew (mezzosopran)

Przemysław Winnicki – fortepian

W programie: słynne arie operowe i operetkowe m.in. utwory: G. Bizeta, J. Offenbacha, W.A. Mozarta, V. Belliniego.

Anna Wilczyńska ukończyła Akademię Muzyczną we Wrocławiu. Kształciła się pod kierownictwem prof. Kazimierza Myrlaka. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich Carol Richardson i Petera Harveya. Zdobyła Puchar JM Rektora Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, I nagrodę na IV Konkursie Moniuszkowskim Pieśń wieczorna w Białymstoku oraz II nagrodę w Concorso Lirico Internazionale Terre dei Fieschi 2013. Współpracując z agencjami polskimi i zagranicznymi koncertuje w Paryżu, Brukseli, Londynie, Moskwie. Jest gościnną śpiewaczką Opery Piccola w Wiedniu.

Izabela Strzelecka  ukończyła Wrocławską Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego. Występuje głównie za granicą – w Austrii, Szwajcarii oraz Niemczech. W swoim repertuarze posiada opery Händla, Mozarta, Rossiniego, Verdiego, Masseneta oraz Humperdincka. Współpracuje z agencjami zagranicznymi i krajowymi. W grudniu 2012 r. zajęła 3. miejsce na międzynarodowym konkursie wokalnym Canto Lirico Federico II we Włoszech.

Przemysław Winnicki ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie  w klasie fortepianu prof. Andrzeja Pikula. W roku 2014 został stypendystą fundacji Piotra Klera. Artysta jest między innymi laureatem II nagrody na Międzynarodowym Konkursie  Pianistycznym na Ischii w kwietniu 2015 r., zdobywcą nagrody Grand Prix na międzynarodowym konkursie Competition for Music Teachers w Warszawie, laureatem I nagrody Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego Roma 2011 w Rzymie, finalistą Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego Muzyki Słowiańskiej im. Stanisława Moniuszki w Mińsku, a także półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. I.J. Paderewskiego w Los Angeles. Wielokrotnie koncertował w Polsce i za granicą.
Uczestniczył w mistrzowskich kursach pianistycznych w kraju i za granicą, doskonalił swoje umiejętności pod okiem profesorów światowej sławy: Joaquina Soriano, Paula Guldy, Gottlieba Wallischa, Tamása Ungára, Jana Gottlieba Jiracka, Katarzyny Popowej¬Zydroń. Koncertował między innymi z takimi orkiestrami, jak: Narodowa Orkiestra Filharmonii Mińskiej, Orkiestra Letniej Akademii ISA’07 w Reichenau (Austria), Orkiestra Filharmonii Krakowskiej, Łódzkiej i Opolskiej. Wystąpił jako solista z Orkiestrą Filharmonii Rzeszowskiej na Festiwalu im. M.K. Ogińskiego w Iwoniczu.
W latach 2011–2014 był wykładowcą Akademii Muzycznej w Krakowie, obecnie mieszka w Berlinie, gdzie prowadzi aktywną działalność koncertową.

A.Wilczyńska
Izabela Strzelecka
Przemysław Winnicki

Stopka strony

Muzeum Historyczne w Bielsku-Białej
adres ul. Wzgórze 16, 43-300 Bielsko-Biała
telefon sekretariat (pn - pt, 9:00 - 15:00): 33 811 10 35
telefon kasa / ekspozycja: 33 817 13 61
e-mail sekretariat@muzeum.bielsko.pl
strona www www.muzeum.bielsko.pl

Prawa autorskie. W braku odmiennego zastrzeżenia, prawa autorskie do treści niniejszej strony internetowej posiada Muzeum Historyczne w Bielsku Białej. Żadne materiały, poza materiałami określonymi jako materiały do pobrania, znajdujące się na niniejszej stronie internetowej nie mogą być reprodukowane lub przesyłane w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób bez pisemnego zezwolenia jej Właściciela. Treści w materiałach do pobrania nie mogą być w żaden sposób modyfikowane bez pisemnej zgody Właściciela tej strony internetowej.

RODO

Zastrzeżenia prawne. Właścicielem i operatorem niniejszej strony internetowej jest Muzeum Historyczne w Bielsku – Białej z siedziba przy ulicy Wzgórze 16, 43-300 Bielsko - Biała. Publikowane na stronie internetowej informacje i cenniki nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Muzeum Historyczne w Bielsku – Białej dokłada wszelkich należytych starań w celu zapewnienia rzetelności prezentowanych informacji. Istnieje jednak zawsze ryzyko pojawienia się pewnych nieścisłości.